Best Resources For Teaching Farsi

زبان فارسی، زبان رسمی سه کشور ایران، افغانستان و تاجیکستان است. همچنین فارسی زبانان بزرگترین اقلیت در کشور ازبکستان را تشکیل می دهند. در حال حاضر بیش از 110 میلیون نفر در سراسر جهان به زبان فارسی صحبت می کنند. امروزه این زبان به علت قدمت و ادبیات غنی، طرفداران بسیاری را در سراسر جهان به خود جذب کرده است. از این رو تعداد افرادی که به آموزش زبان فارسی علاقه مندند نیز در حال افزایش است. یکی از مشکلاتی که در آموزش زبان فارسی وجود دارد کمبود منابع آموزشی است. بویژه منابع صوتی و تصویری و نرم افزارهای آموزشی که تعداد آنها انگشت شمارند.

در ادامه به برخی از معروفترین منابع آموزش زبان فارسی می پردازیم:

books2

در حالیکه منابع آموزشی بسیار متنوعی برای آموزش زبانهای مختلف وجود دارند، کتابها همچنان به عنوان یکی از بهترین منابع آموزش زبان شناخته می شوند. متاسفانه کتابهای معروف کمی  برای آموزش زبان فارسی وجود دارد که در ادامه به برخی از آنها اشاره می شود:

– “آموزش زبان و فرهنگ فارسی به غیرفارسی زبانان «نویسنده: دکتر صفارمقدم»: این کتاب در چهار جلد یکی از بهترین منابع کنونی آموزش زبان فارسی برای آموزش مقدماتی تا پیشرفته است. هر کتاب شامل 16 درس است و در مجموع در قالب 64 درس برای هر سطح زبان قابل استفاده می باشد.

پیمسلر برنامه های آموزشی بسیاری برای زبانهای مختلف ارائه می کند. یکی از زبانهایی که مورد توجه پیمسلر بوده، زبان فارسی است. کتاب آموزش زبان فارسی پیمسلر درسهای آموزشی بسیاری را به فراگیران این زبان ارائه می کند. هر درس بخش کوتاهی برای یادگیری کلمات جدید و تکرار آنها ارائه می کند که به فراگیران فرصت کافی برای یادگیری می دهد.

 

این کتاب برای مرور عبارتهای رایج فارسی برای زبان آموزان به ویژه برای کسانی که در سطح مقدماتی یا متوسط هستند مفید است.

Other Farsi Learning Books

What people say about "Best Resources For Teaching Farsi: بهترین منابع آموزش زبان فارسی"?

No one replied yet.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *